1. Pracę rozpoczynamy od umycia elementu naprawianego
i sąsiednich. Wystarczy woda z detergentem.
2. Wycieramy do sucha.
3. Polerujemy strefę naprawy i "okolice", nawet dalej niż
przewidywany zasięg naprawy.
Można zamiennie zamiast polerowania użyć gąbki melaminowej (Uwaga to wersja beta, czyli w testach)
Magiczna gąbka melaminowa
Można również zmatować papierem wodnym sia P2000 po polerowaniu.
4. Rysy, rdzę i inne uszkodzenia rozszlifowujemy używając papierów w kolejności
a. sia P 150 (zamiennie 120)
b. sia P 240
c. sia P 320
W wersji z rzepem
Zestaw na rzep
lub do klocka korkowego
Zestaw do klocka korkowego
Uwaga. Nie zawsze jest konieczność użycia wszystkich 3 gradacji, przy
niewielkich uszkodzeniach wystarczy niekiedy tylko sia P320, ale ważne by
zakończyć właśnie na sia P320.
5. Oczyszczamy strefę prac z pyłu i przemywamy dokładnie zmywaczem wycierając
do sucha.
6. W razie potrzeby odtwarzamy pożądany kształt karoserii szpachlówką
a. Auto-fit Zink - element
stalowy
7. Szlifujemy szpachlówkę do uzyskania pożądanego kształtu. Odmuchujemy i sprawdzamy. Jeśli okaże się, że dalej są wgłębienia dokładamy kolejną warstwę szpachlówki. I wszystko powtarzamy do momentu, aż będzie OK.
8. Po ostatnim szlifowaniu odmuchujemy i oczyszczamy strefę zmywaczem.
Zmywacz
Ściereczka antystatyczna9. Maskujemy strefę poza naprawą. Używamy do tego folii która jest w każdym zestawie materiałów ściernych i taśmy lakierniczej
Taśma lakiernicza10. Natryskujemy podkład z dwóch warstwach:
a. 1 warstwa - przerwa 10 min.
b. 2 warstwa - przerwa 30 min.
Podkład11. Szlifujemy podkład. Gąbka sia soft P600 na mokro.
Sia soft P600
12. Myjemy, wycieramy do sucha i odtłuszczamy zmywaczem;
13. Baza koloryzująca. Tyle warstw, żeby uzyskać pełne pokrycie koloru.
Po każdej warstwie przerwa 10 min. Po ostatniej również 10 min. odpoczynku.
Baza koloryzująca
Lakier bezbarwnyPo każdej warstwie przerwa 10 min.
15. Po ostatniej warstwie jeśli robimy naprawę częściową nie czekamy tylko od razu używamy blendera.
BlenderPo 5 minutach usuwamy maskowanie.
W zasadzie już po godzinie można jeździć w dogodnych warunkach, ale dla komfortu lepiej zostawić auto w spokoju do następnego dnia.
UWAGA!
Jeśli lakier będzie wymagał polerowania to polerujemy ale nie wcześniej niż tydzień po naprawie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz