Technologia NaprawSam - karoseria

1. Pracę rozpoczynamy od umycia elementu naprawianego i sąsiednich. Wystarczy woda z detergentem.
2. Wycieramy do sucha.
3. Polerujemy strefę naprawy i "okolice", nawet dalej niż przewidywany zasięg naprawy.

Zestaw do polerowania



Można zamiennie zamiast polerowania użyć gąbki melaminowej (Uwaga to wersja beta, czyli w testach)
Magiczna gąbka melaminowa


Można również zmatować papierem wodnym sia P2000 po polerowaniu.
4. Rysy, rdzę i inne uszkodzenia rozszlifowujemy używając papierów w kolejności
            a. sia P 150 (zamiennie 120)
            b. sia P 240
            c. sia P 320
W wersji z rzepem
Zestaw na rzep

lub do klocka korkowego
Zestaw do klocka korkowego

Uwaga. Nie zawsze jest konieczność użycia wszystkich 3 gradacji, przy niewielkich uszkodzeniach wystarczy niekiedy tylko sia P320, ale ważne by zakończyć właśnie na sia P320.
5. Oczyszczamy strefę prac z pyłu i przemywamy dokładnie zmywaczem wycierając do sucha.
6. W razie potrzeby odtwarzamy pożądany kształt karoserii szpachlówką
            a. Auto-fit Zink - element stalowy

            b. Auto-fit Flex - element plastikowy
            c. Auto-fit Alu - element aluminiowy
Czas utwardzania się szpachlówki w temp. 20oC ok. 30min. Maksymalna grubość pojedynczej warstwy 2mm.
7. Szlifujemy szpachlówkę do uzyskania pożądanego kształtu. Odmuchujemy i sprawdzamy. Jeśli okaże się, że dalej są wgłębienia dokładamy kolejną warstwę szpachlówki. I wszystko powtarzamy do momentu, aż będzie OK.
8. Po ostatnim szlifowaniu odmuchujemy i oczyszczamy strefę zmywaczem.
Zmywacz


Zmywaczem nie "jedziemy" po szpachlówce. Na sam koniec szpachlówkę przecieramy delikatnie ściereczką antystatyczną.
Ściereczka antystatyczna
9. Maskujemy strefę poza naprawą. Używamy do tego folii która jest w każdym zestawie materiałów ściernych i taśmy lakierniczej
Taśma lakiernicza
10. Natryskujemy podkład z dwóch warstwach: 
            a. 1 warstwa - przerwa 10 min.
            b. 2 warstwa - przerwa 30 min.
Podkład
11. Szlifujemy podkład. Gąbka sia soft P600 na mokro.
Sia soft P600

12. Myjemy, wycieramy do sucha i odtłuszczamy zmywaczem;
13. Baza koloryzująca. Tyle warstw, żeby uzyskać pełne pokrycie koloru.
Po każdej warstwie przerwa 10 min. Po ostatniej również 10 min. odpoczynku.
Baza koloryzująca

14. Lakier bezbarwny najlepiej w dwóch warstwach (najwyżej w 3).
Lakier bezbarwny
Po każdej warstwie przerwa 10 min.
15. Po ostatniej warstwie jeśli robimy naprawę częściową nie czekamy tylko od razu używamy blendera.
Blender
Po 5 minutach usuwamy maskowanie.
W zasadzie już po godzinie można jeździć w dogodnych warunkach, ale dla komfortu lepiej zostawić auto w spokoju do następnego dnia.
UWAGA!
Jeśli lakier będzie wymagał polerowania to polerujemy ale nie wcześniej niż tydzień po naprawie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz